Twentse Storm

Communicatiestrategie

De doelgroep moet jouw boodschap op het juiste moment ontvangen. Hiervan moet je weten waar jouw doelgroep zich bevindt en wanneer zij open staan voor jouw boodschap. In de communicatiestrategie hebben wij als doel: de sterkste mix vinden met het grootste effect. Jouw klanten moeten niet om de boodschap heen kunnen. Hij moet opvallend zijn en onderscheidend. Om een strategie in de gedachten te krijgen van jouw doelgroep is het van belang consistent te zijn in tekst, beeld en vorm.

Bij het bepalen van de juiste strategie moeten er keuze worden gemaakt. Want waar leggen we de nadruk op? Aan wie gaan we communiceren? Is dit een bepaald klantsegment of communiceren we naar iedereen en dus naar de massa? Communiceren we eerst intern of pakken we extern er gelijk bij? Het is afhankelijk van je klantsegment en het doel dat je hebt welke strategie we gaan inzetten. Samen met jou kijken we welke strategie het beste bij je past. Daarna gaan we aan de slag. Want: meten is weten! We kunnen van alles bedenken, maar als de data aangeeft dat dit niet werkt moeten we een andere weg kiezen of erg creatief zijn. En dat kunnen we Twentse Storm als de beste!