Twentse Storm

Contentstrategie

In social media is een gigantische verschuiving gaande. Informatie is 24 uur per dag 7 dagen in de week beschikbaar. Bedrijven en merken die veel op social media hebben gezet in het verleden kwamen snel bovenaan in de zoekresultaten van Google. Dit is echter nu niet meer het geval. Het bereik van merken daalt omdat social media steeds beter wordt in het relevant maken van de tijdlijn. Door de jaren heen hebben ze een het algoritme zo aangepast dat deze relevantie goed te merken is zodat je geen zwemdiploma, hilarisch filmpje of geboorte mist.

Mensen willen met mensen praten, niet met merken. Behalve als ze een klacht hebben. Zonder algoritme zou social media zijn relevantie voor gebruikers verliezen. En dat merken nu moeten adverteren om zichtbaar te blijven, is natuurlijk mooi meegenomen voor ze. Maar hoe gaan we dan onze merkbekendheid vergroten en ons imago verbeteren? Juist, door contentmarketing. Maar dan wel op de juiste manier.

Contentmarketing is geen marketingachtige campagne. Contentmarketing is een mindset, een way-of-life. Bij contentmarketing spreek je daarom ook niet van een doelgroep, maar van een publiek. Trek hierin de parallel met een krant. Deze publiceert content die voor lezers interessant en relevant is. Zij publiceren geen advertorials of sales promotions.

  1. Content komt voort uit het hart van je organisatie en wordt uitgedragen in alles wat je doet en zegt.
  2. Gebruik een merkverhaal als basis om je verhaal via verschillende thema’s en subthema’s te vertellen.
  3. Help je publiek. Verrijk ze, informeer ze, inspireer ze. Wees een gids.
  4. Gebruik verschillende soorten content en verspreid deze om je doelgroep op verschillende touchpoints te raken. Varieer met audio, presentaties, video, tekst en fotografie.
  5. Gebruik een contentkalender om je planning zorgvuldig vorm te geven.
  6. Positioneer je expert op het gebied van premium voertechniek.
  7. Zorg op je website voor een vangnet waar alle content samen komt. Zorg voor een magnetiserende werking.
  8. Zorg voor merkambassadeurs. Deze fans zijn goed voor ieder merk. De meest authentieke vorm van het vergroten van je merkbekendheid.