Twentse Storm

Case: Herpositionering

Food Equip

Food Equip is veel meer dan alleen een leverancier van food equipment. Hun jarenlange ervaring in de food branche en op de hoogte blijven van de laatste ontwikkelingen zorgen ervoor dat ze op hoog niveau mee kunnen denken met totale foodconcepten! Het bedrijf moet hiervoor een compleet nieuwe merkbeleving krijgen. Aan ons de uitdaging om een verdiepingsslag te maken door goed naar het bedrijfsmodel te kijken en een juiste richting te bepalen voor de uitrol van onder andere de website.

Strategie

Door middel van het invullen van het business canvas model hebben wij Food Equip in kaart gebracht. Hierbij hebben wij kritisch meegekeken en ook richting de toekomst de trends en ontwikkelingen erbij gepakt. Hierdoor ontstaat er een model welke toekomstgericht is en welke elk half jaar erbij gepakt kan worden om te bekijken wat er verandert en hoe we hiermee omgaan.

Food Equip onderscheidt zich in de markt met hun kennis, de oprechte interesse in de klant en het willen bijdragen aan maximaal rendement voor de klant. Ook de exclusiviteit en flexibiliteit door het voeren van het merk Ubert zorgt ervoor dat zij in kunnen spelen op elke vraag van de klant. Hierdoor konden wij het volgende formuleren voor Food Equip: Food Equip heeft de kennis en interesse voor een klant om maximaal rendement te halen voor de klant. Ze zijn onderscheidend door op te treden als pro-actieve kennispartner en staan bekend om de snelle reactietijd en het snel oplossen van problemen.

Food Equip

Concept

Aangezien er geen restyling nodig was van het logo en de huisstijl zijn we direct aan de slag gegaan met de wireframing van de website. De pluspunten die uit de sessies waren gekomen moeten op de website duidelijk naar voren komen, zowel in beeld als in tekst. Exclusief leverancier, altijd bereikbaar, wereldwijde kennis van de markt en klant, ontzorgen en maximaal rendement behalen voor de klant. Woorden die van belang zijn in de positionering: professioneel, laagdrempelig, snel, internationaal, veel kennis. Parallel aan dit traject loopt de ontwikkeling van de look&feel. Want welke sfeer willen we op de website weergeven, hoe moet de beeldtaal worden en welke beleving geven we de website? Met dit in het achterhoofd worden de wireframes en structuur opgezet. We bepalen doelen, we kijken naar hoe de bezoeker de website moet doorlopen en hoe we willen dat de gebruiker converteert.

Food Equip Food Equip Food Equip

Creatie

Alle wireframes en structuur zijn samen met Food Equip bepaald en afgestemd. Tijd om de wireframes om te zetten naar pixel perfect webontwerpen. Een belangrijk aspect waar wij altijd rekening mee houden is de klantbeleving. In de site van Food Equip is een beleving gecreëerd van vakmanschap en kennis door fantastische fotografie en belevingsvideo, waarbij de producten die Food Equip levert centraal staan.

Na het maken van de webontwepen moet de website nu technisch gerealiseerd worden. Een mooi moment voor ons; hetgeen wat wij hebben uitgedacht wordt dan nu ook echt gebouwd. Ook hier vinden wij het van belang dat onze ontwerpen pixel perfect worden omgezet naar een technisch goed werkende website. Samen met de webdeveloper blijven wij meekijken zodat we het maximale halen uit het design en de meetbare elementen.

Food Equip

Activatie

En dan gaat het beginnen! De website staat live en we kunnen de bezoekers volgen op de website. We kunnen gelijk al zien dat de bezoekers goed de weg weten te vinden. De eerste resultaten zijn veelbelovend! Bekijk ook www.foodequip.nl.