Twentse Storm

Case: Herpositionering

Schrijver Stalinrichting

Schrijver Stalinrichting heeft jarenlange ervaring in stalinrichting voor rundveebedrijven. Ze staan bekend om hun innovatie karakter. De uitstraling van het bedrijf was echter wat verouderd en hun merkidentiteit moest worden aangescherpt.

Strategie

Om de visie, missie en kernwaarden van Schrijver Stalinrichting helder te krijgen, zijn we gestart met een strategietraject. Hierbij hebben we hun positionering aangescherpt. Want wat zijn nu echt de kernwaarden? En het belangrijkste is; waar moeten deze dan terug komen? Juist, in alle uitingen van Schrijver! Een goede basis dus voor het concept, de creatie en de activatie. We hebben vervolgens een verdiepingsslag gemaakt in de klantsegmenten en hebben we een aantal persona’s geschetst. Vanuit deze persona’s hebben we een strategisch actieplan opgesteld voor de communicatiestrategie: hoe gaan we de klanten bereiken, aanspreken en verleiden?

Concept

Toen het strategisch plan op papier stond zijn we aan de slag gegaan met het ontwerpen van een nieuw en verfrissend concept. De visuele identiteit (logo en huisstijl) zijn gerestyled. Ook werd er een concept ontwikkeld voor de look and feel, vorm en kleurgebruik, beeldtaal en fonts- en icoongebruik. Verder hebben we een voorstel uitgewerkt voor verschillende communicatie uitingen, zoals de website en de sociale media kanalen.

Creatie

Het concept voor de nieuwe identiteit is vervolgens uitgewerkt in diverse uitingen. Ook hebben we een nieuwe, uitgebreide website ontwikkeld. Hierbij zijn we gestart met het uitwerken van een wireframe dat vervolgens werd uitgewerkt naar een webontwerp. Hierbij is goed gekeken naar user-interface en user-experience. Ook hebben we een belangrijke rol gespeeld in de realisatie van de content, zoals bijvoorbeeld het vernieuwen van de fotografie. In een tweede fase hebben we ook een video en een ’360 graden-view’ aan de website mogen toevoegen. De website draait nu een jaar en is inmiddels al een keer succesvol geoptimaliseerd.

Bekijk de website

Activatie

De website wordt voortdurend uitgebreid met nieuwe landingspagina’s en relevante content. Hierdoor is de vindbaarheid (SEO) goed op orde. De site scoort op basis van relevante zoekwoorden en zoekwoord-combinaties erg goed. Hiermee wordt de positie van Schrijver Stalinrichting in een sterk concurrerende markt steeds beter. Naast de stalinrichting heeft Schrijver Stalinrichting een ‘privat label’ onder de naam Topcalf®. Dit is een nieuwe naam in een grote internationale markt op het gebied van kalverhuisvesting. Schrijver Stalinrichting heeft de ambitie om dit label in de komende jaren uit te bouwen tot marktleider in Europa. Hiervoor ligt nu een mooie rol voor ons om de naamsbekendheid van een nieuw merk met een innovatief product in een bestaande markt te activeren. Een mooie uitdaging voor Twentse Storm om ook daarin van betekenis te kunnen zijn.