Twentse Storm

Case: Herpositionering

Gastouderbureau Snoesje

Gastouderbureau Snoesje biedt kwalitatieve opvang aan kinderen waarvan de ouders aan het werk zijn. Door de jaren heen zijn ze flink gegroeid en ook hun identiteit heeft sprongen gemaakt. Echter de basismiddelen als een brochure en de website waren nog steeds hetzelfde. Tijd om op zoek te gaan naar een communicatiestrategie die past bij deze tijd en relevant is voor de doelgroep. Met als doel; die mooie, goed converteerbare website waar zowel de ouders als gastouders de informatie kunnen vinden die zij nodig hebben.

Strategie

De eerste vraag die wij kregen is of we een mooie website konden maken. Een website die van deze tijd is en zorgt voor meer leads. Door de gesprekken die wij hebben gevoerd bleek dat er ook een sterke behoefte was aan een goede communicatie strategie, waarbij de stip op de horizon vast is gelegd en waar naartoe gegroeid kan worden. Een mooi begin bij de basis dus! Wij zijn begonnen met het invullen van het business model canvas. Dit model hielp ons de basis neer te leggen en te kijken naar de toekomst. Naast dit model hebben we in een andere sessie de waardepropositie meer uitgediept en zijn we in de schoenen gaan staan van de ouders en gastouders. Meerwaarde biedt je immers pas wanneer jouw klanten en potentiële klanten het ook als meerwaarde zien. Denken vanuit de klant levert namelijk andere inzichten op!

Concept

Wij weten dat de meeste reclamebureaus gelijk het huidige logo van klanten aan willen passen. Dit is niet ons uitgangspunt. Wij willen graag dat de strategie staat als een huis! Het concept hebben wij hierop aangepast. Mooie elementen hebben wij in de huisstijl aangepast zodat er eenheid is ontstaan. Deze elementen komen niet alleen op de website weer terug, maar in alle communicatiemiddelen die ingezet worden. Denk hierbij aan de verschillende social media kanalen, informatieboekjes en flyers.

Creatie

Nadat we het concept definitief hebben gemaakt zijn we aan de slag gegaan met de wireframes. Vooraf hebben we goed besproken wat er van de website wordt verwacht en wat de doelstellingen voor de komende jaren zijn. Op basis van UX en UI hebben we de website verder uitgewerkt. Voor gastouderbureau Snoesje was dit een mooie uitdaging aangezien we twee verschillende doelgroepen hebben met verschillende behoeftes. De gastouders en de ouders zoeken namelijk verschillende informatie. De wireframes zijn een mooie basis en vanuit hier hebben we het webdesign gemaakt.

Activatie

De website staat als een huis. Nu is het van belang dat de website voortdurend uitgebreid wordt met relevante content en met nieuwe landingspagina’s. Wij gaan voor het beste resultaat en zullen dan ook goed in de gaten houden of de optimale conversie wordt behaald.

Daarnaast gaan we regelmatig om tafel om in deze fase te ondersteunen. Samen bereik je het beste resultaat!