Twentse Storm

Case: Herpositionering

Z-tech

Z-tech is een speler op het gebied van innovatieve oplossingen voor proces- en automatiseringstechieken. Hun voornaamste klanten zitten in de automotive, robotica en farmaceutische industrie. De verhuizing van Hengelo naar Oldenzaal was de aanleiding om de verouderde uitstraling te hernieuwen en te vertalen naar een nieuwe en moderne identiteit passend bij de branche en werkgebieden.

Strategie

Twentse Storm startte met een inventarisatie van de wensen en ambities. Vervolgens hebben we een verdiepingsslag gemaakt in de klantsegmenten. Dit hebben we gedaan in co-creatie met Q-biss fieldresearch door middel van enkele diepte interviews met een aantal klanten van Z-tech. Vanuit deze informatie hebben we een profilering geschetst en een concreet plan opgesteld voor de communicatiestrategie; als we de klanten kennen, hoe gaan we deze dan aanspreken?

Concept

Toen het strategisch plan er lag zijn we begonnen met de uitwerking van het concept. We zijn gestart met het ontwerpen van de visuele identiteit; het logo en de huisstijl. Ook is de website aangepakt. De website was verouderd en genereerde weinig leads. Daarom zijn we aan de slag gegaan met het concept voor een nieuwe website.

Creatie

Nadat de nieuwe identiteit was doorvertaald in de diverse uitingen hebben we een nieuwe en uitgebreide website ontwikkeld. We zijn gestart met het uitwerken van een wireframe dat vervolgens werd uitgewerkt naar een grafisch webontwerp. Hierbij is goed gekeken naar user-interface en user-experience. De conversie van de site was een zeer belangrijk aspect. Ook hebben we een belangrijke rol gespeeld in de realisatie van de content. De fotografie kwam deels van de klant maar werd ook deels door ons vernieuwd. In een tweede fase hebben we ook een videoanimatie aan de website mogen toevoegen. De website draait sinds kort in een geoptimaliseerde versie.

Bekijk www.z-tech.nl voor het resultaat.

Activatie

De website wordt voortdurend uitgebreid met nieuwe landingspagina’s en relevante content. Dit draagt bij aan de vindbaarheid van de website (SEO). De site scoort op relevante zoekwoorden en zoekwoord-combinaties erg goed. Hiermee wordt de ‘online’ positie van Z-tech steeds beter.

Naast de website zitten we regelmatig met elkaar om tafel ook de andere kanalen goed in te zetten. Zo maken we in co-creatie een aantal nieuwsbrieven op en evalueren we deze nadien. Maar ook kijken we naar de inzet van de diverse social media kanalen, waaronder Youtube. Een mooie uitdaging voor Twentse Storm!